קלקיליה: חיילי צה"ל התעללו במשגיח הכשרות

    דוד לזר 1 Comment on קלקיליה: חיילי צה"ל התעללו במשגיח הכשרות
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התעללות חמורה של חיילי צה"ל במשגיח כשרות מטעם 'כשרות למהדרין' סמוך לגדר ההפרדה בג'יוס סמוך לקלקיליה.

    משגיח כשרות מטעם 'ועד השמיטה' של 'כשרות למהדרין' בראשות הגר"י אפרתי שהגיע אתמול (רביעי) כמידי יום לעבודתו בהשגחה בסמוך לגדר ההפרדה באזור ג'יוס שליד קלקיליה – עבודה המתבצעת תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם גורמים צבאיים על מנת לפקח על הקטיף של "יבול נכרי".

    כחלק מעבודתו זו מידי פעם משגיח גם על המעבר החקלאי באזור זה כדי לבחון ולבדוק שלא נכנסת סחורה בשיטת "הדלת המסתובבת" המוכרת משמיטות קודמות.

    במהלך עבודתו עצרו בסמוך אליו שני חיילים בג'יפ צבאי, כאשר לפני שהספיק להסביר להם את מעשיו באזור וקודם שהציג בפניהם את זהותו ואת העובדה שנוכחותו במקום מתואמת עם גורמי הביטחון – החרימו לו את ציודו האישי כולל את מכשיר הטלפון הנייד שהיה ברשותו ומפתחות רכבו, כיסו את עיניו ברטייה ואזקו אותו כשהם מפנים אותו לבסיס הקרוב שם נכלא למשך מספר שעות יחד עם עוד עשרות פלשתינאים במכולה אחת. כשבכל אותם שעות סרבו לאפשר לו ליצור קשר ולעדכן אף גורם חיצוני. רק לאחר מספר שעות הם שיחררו אותו באופן פתאומי.

    ב'ועד השמיטה' תמהים על האירוע החמור הזה "מדובר בפעילות השגחה הנעשית בתיאום מושלם עם מתאם הפעולות בשטחים וכל הגורמים בצבא, אשר הצהירו לא פעם שייתנו את כל הסיוע ככל שיידרשו. עצם הפעילות שלנו מאפשרת לספק תעסוקה לגורמים פלשתינאים באזור עובדה שמביאה לרגיעה של השטח. אולם למרבה התדהמה כל הדיבורים לא עמדו במבחן המציאות. מדובר באירוע חמור מאד של התעללות במשגיח כשרות שעשה את עבודתו נאמנה. לא נוותר על קוצו של יו"ד, ובמידה ולא יתאפשר למשגיחי הכשרות להשגיח באזור זה נפסיק את ההשגחה על יבול נכרי".

    "אנו דורשים מהצבא לטפל באופן מיידי באותם חיילים ולא לעבור על סדר היום במקרה שכזה. כמו"כ, על צה"ל לרענן את ולהעביר את המידע לכל החיילים בשטח על עבודתם של המשגיחים באזור". מוסיפים ב'ועד השמיטה", אמרו.



    1 תגובות

    מיין תגובות